miercuri, 10 iunie 2009

Lumea care sta si se uita

In Constanta/Mamaia weekendul trecut au fost vreo 3 accidente. La fiecare din ele era plin de lume care statea si se uita. Intr-adevar, curiozitatea este mare. Dar cat sa si dureze? Important e sa stii daca sunt victime, daca poti sa le oferi prim ajutor ceva, sa suni la Ambulanta (care oricum vine peste o ora) etc. Pe langa acesti cativa oameni care fac asta se mai strang alte zeci de oameni care stau si se uita. Fac poze, se distreaza. Bine probabil oamenii asteapta ceva scandal. Sa se ia soferii la bataie (si ei sa se uite in continuare). Sa vada ce zice gaborul, eu stiu. Aceiasi oameni stau si se uita cand cineva este furat in autobuz. Aceiasi oameni stau si se uita cand doi oameni se bat la metrou in pasajul dintre Unirea 1 si Unirea 2. Asta se intampla acum cateva luni. Aflandu-ma pe acolo, aud in multime clasicul inceput de scandal: "Ba ai grija pe unde treci!" "Ba cine esti tu?!" si jap jap. Unul peste altul pe jos aplicandu-si pumni si nu numai. Imediat in jurul lor s-a format celebrul grup "Stay and Watch". Lumea e dornica de scandal am impresia. De show, de nou, asta explica aparitia acestui grup in diverse situatii. De aici si placerea pentru show-uri ieftine si pe la televizor. Tin minte, eram in Franta acum vreo 5 ani, in gara Montparnasse din Paris. O tanara foarte bine imbracata, vorbea la telefon pe un ton foarte raspicat (probabil cu prietenul ei). La un moment dat a inceput sa si dea cu capul de pereti si sa se arunce pe scari in jos. Venind din "Stay and Watch" country, m-am asteptat sa vad audienta la show-ul fetei. Lumea trecea pe langa ea, fiecare isi vedea de treburile si problemele lui. Un singur domn s-a dus la ea si a intrebat-o politicos daca poate sa o ajute cu ceva. Atata tot.

4 comentarii:

  1. vezi ca...zici ca oamenii privesc cum se fura prin ratb...pai si ce ai vrea sa faca? io de exemplu am sarit sa bat pe unu care il fura pe Gogoasha...si au sarit altzi 4 cioroi mai ca sa-mi bage cutzitu in cur....asha ca...vezi ca..mai bine te uitzi :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Faina asta cu "Stay and Watch" country :) Omul cand e in grup se comporta altfel decat atunci cand e singur. Dar placerea asta voyeuristica este exacerbata la al nostru popor. Tine de educatie...ce sa-i faci mon cher!

    RăspundețiȘtergere
  3. iti dau dreptate aici dar am de facut niste mici comentarii...si eu sunt la fel, mai impulsiv, ma bag sa despart pe oricine se bate, pana acum mi`am luat doar un pumn in cap, dar sa nu uitam de ceea ce s-a intamplat pe 22 ianuarie a.c. in Brasov, cand un simplu trecator, incercand sa opreasca un hot care furase o suma de bani dintr-o casa de schimb valutar, a fost impuscat mortal in piept. Barbatul de 55 ani care a vrut sa faca un act de viteje a lasat in urma lui un copil de 16 ani si o nevasta. Atunci Adrian, gandeste-te cati sunt dispusi sa isi riste viata...tu poate, eu poate, ca suntem putin inconstienti...dar... sa ne alegem cu niste distinctii postmortem de la presedinte si consiliul local si suma de 3000 de lei familiei merita oare? acum daca ne referim la evenimente mei putin grave...sincer sa fiu eu nu am primit niciodata multumiri pentru ca am intervenit, asa ca...spune tu... victor

    RăspundețiȘtergere
  4. mi-ar fi placut sa o vad p-aia facand asa :))

    RăspundețiȘtergere