vineri, 13 februarie 2009

Eroi post mortem

Tragedia handbalistului Marian Cozma a fost un subiect foarte mediatizat in ultima vreme si desigur ca ne afecteaza pe toti. Imi pare foarte rau sa aud cand un sportiv pleaca dintre noi, si mai rau imi pare cand stiu din ce motive stupide a disparut Marian Cozma. Ce s-a intamplat acolo nu stim cu exactitate si nu despre asta vreau sa vorbesc. Ma intreb cati oare au auzit de Marian Cozma inainte de acest incident? Cati oare stiau ca este printre cei mai buni handbalisti? Cate articole despre el au fost in Gazeta Sporturilor, Prosport etc? Am fost mereu de acord cu solidaritatea in aceste cazuri, e normal sa ne pese, era roman, suntem afectati si tot asa. Am impresia ca dupa astfel de incidente avem tendinta de a face un trend din a fi brusc interesati de performantele celui disparut. Ce mare handbalist a fost, dar cati dintre voi l-ati vazut jucand? Am primit un mesaj pe telefon: RIP Marian Cozma, ca daca iubesc sportul sa-l dau mai departe... Vad la oameni pe messenger poze cu el, statusuri plangacioase, amenintari la adresa tiganilor etc. Cred ca Marian ar fi preferat sa fie atat de mediatizat si de iubit de voi atunci cand era pe terenul de handbal, doar ca atunci multi dintre noi (inclusiv ziaristi) am fost preocupati de Gigi Becali, de Gina Pistol care e noua prietena a lui Marica, de Victor Piturca care joaca la cazino... Pentru multi ei sunt adevaratii eroi. Am senzatia ca niciodata nu am stiut sa apreciem cu adevarat valorile in Romania. Chiar citeam in presa o declaratie a tatalui sau care spunea ca fiul sau a fost mai iubit in Ungaria decat in Romania. Si sunt convins ca asa este. Pacat ca trebuie sa se intample astfel de incidente ca un sportiv sau un om de valoare sa fie cu adevarat apreciat. Ilie Nastase nu a putut sa-si deschida o academie de tenis in Romania fiind ce mai mare tenisman roman, in schimb la Paris a putut. Francezii au stiut sa-l respecte si sa-i aprecieze valoarea. In Romania sunt sigur ca nici nu ar fi recunoscut pe strada. Bela Karoly (fostul antrenor al Nadiei Comaneci) antreneaza echipa de gimnastica a SUA, in Romania era prea putin valoros. Brancusi are un muzeu cu atelierul sau in Paris in schimb in Romania s-a incercat demolarea coloanei infinitului. Acesta este spiritul romanesc clasic: nerecunoasterea adevaratelor valori. Cand am vazut ca un sportiv sau un om de valoare ne este luat (din diferite motive) brusc ne trezim atat de recunoscatori la adresa lui, atat de impresionati de activitatea lor, pacat ca uneori post mortem... RIP MARIAN COZMA

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu